יום שישי, 3 בספטמבר 2021

הפלגות דייג ביאכטה

 הפלגות דייג ביאכטה בתל אביב משלבות את ההנאה של נופש איכותי על הים עם פעילות דייג שמתאימה הן לחובבנים והן לבעלי ניסיון בדייג. כדי לחוש את הפעילות האמיתית, ניתן להפליג בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב, כאשר הים שקט. ניתן, באזורים מסוים, לשכשך במים עם אבובים,  וכך אפשר לבחור אם לצאת לדייג מוקדם שמתמקד בפעילות הספורטיבית או לשלב דייג עם אווירת נופש יוקרתית על היאכטה.

מלבד תחושת הנוחות והפינוק שמעניק כלי השייט היוקרתי, הפלגות דייג ביאכטה בתל אביב יוצאות למסלולי דייג אמיתיים. יאכטה היא כלי שייט גדול יחסית שמיועד להפלגות ארוכות לאווירת דייג וים מופלאה. ההפלגה מהנמל, המרחב הגדול של הים, השקט והרוגע שמקיפים, ותחושת הניצחון עם לכידת הדגים, מתאימים גם למי שאינם חובבי דייג קבועים. הפלגות דייג ביאכטה בתל אביב מיועדות לחובבי דייג שרוצים ליהנות מכל העולמות - אפשר לצאת מהנמל ולעגון באזור עשיר בדגים או לתור אזורי  דגה בעזרת ציוד איתור משוכלל. ובמהלך הדייג ניתן להשתזף ולנמנם על הסיפון.

במהלך ההפלגה מתקינים את הפיתיונות ומכינים את הציוד הנדרש. ניתן ללוות את השייט בהסברים על עולם הים והדגים. זוהי הרפתקה מיוחדת למשפחות, ופעילות מרתקת לילדים שלומדים לבצע באופן מעשי את פעולות הדייג. חוויה מגבשת לעובדים, וטיול בלתי נשכח לזוגות ולחברים. הפלגות דייג ביאכטה בתל אביב אידיאליות לשייט משפחתי ולקבוצות, עם זה, לא ממליצים על מספר גדול של משתתפים, כדי שחוויית הדייג תהיה מלאה וממצה.



דייג מתבצע באזורים שבהם ניכרים ריכוזי דגים. בשטח המים הטריטוריאליים רשומים כמה זני דגים שאסור לדוג, חלקם זנים שאין לדוג אותם רק בעונת הרבייה, רצוי להתעדכן לקראת ההפלגה. הפלגות דייג שיוצאות מנמל אביב מיועדות לרוב ללכידת דגים מסוג מסוים כאשר היאכטה מצוידת בהתאם, אם כי במהלך הפלגת דייג אפשר להשתמש בכמה טכניקות שונות. חשוב לזכור לצייד את היאכטה בציוד המיועד לשמירה על שלל הדייג, עד הירידה אל החוף.

יאכטת דייג יכול להשיט בעל רישיון שייט, וכמו כן חשוב להחזיק ברישיון דייג אישי , או ברישיון דייג ליאכטה. חשוב לצאת להפלגת דייג עם שייט או סקיפר שמכיר את אזורי הדייג ואת זני הדגים שאותם ניתן לדוג. מי שאינם רוצים להשקיע בהכנות לקראת הדייג, יכולים לשכור יאכטה ייעודית להפלגות דייג היוצאת מנמל תל אביב, לרוב בשעות קבועות, ולהימנע מהצורך בהתארגנות מיוחדת לקראת השייט. בעלי היאכטה דואגים לצייד את כלי השייט ברישיונות הנחוצים ובציוד דייג מתאים, ולרוב אין צורך להצטייד מראש בחכה ובפיתיונות. היאכטה מצוידת בכיבוד ובשתייה, עם חדרי שינה ומקלחת מאובזרת, ומאובזרת לנוחות הנוסעים. כמו כן ניתן לקבל הדרכה בדייג מהסקיפר המשיט את היאכטה או ממדריך דייג שמתלווה להפלגה. מומלץ לתאם מראש את מועד ההפלגה ואת מספר האנשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דיג בישראל: היסטוריה עשירה ושיטות קיימא

לישראל  היסטוריה עשירה של דיג שראשיתה אלפי שנים. דיג מילא תפקיד חשוב בתרבות, בכלכלה ובביטחון התזונתי של ישראל, מספק פרנסה לקהילות החוף ותורם...